Carti · Sociologie

Imaginarul colectiv al electoratului – Adriana Stefanel

Share Button

imagine 0 Imaginarul colectiv al electoratului - Adriana Stefanel 978-973-611-908-8

Din Cuprins:
◊ Realitatea: un construct social mediat
◊ Imaginarul si reconfigurarea politicii
◊ Functiile imaginarului
◊ Mituri politice fundamentale
◊ Campania electorala in sfera imagologico-mediata
◊ Cine sunt competitorii? Resurse identitare la inceputul campaniei electorale

Prezentul volum isi propune sa ofere, printr-o intemeiere teoretica si un model aplicativ, cheia de lectura a imaginarului politic colectiv asociat deciziei de vot intr-o societate aflata la inceputul vietii sale democratice. De­parte de a fi o batalie ideologica sau o confruntare de proiecte economice si sociale, in spatiul imagologico-mediat campania electorala este mai curand conceputa si perceputa ca o lupta "corp la corp" intre candidati care utilizeaza structurile narative ale imaginarului colectiv pentru a-si transmite mesajul. Astfel, armele, regulile, si, nu in ultimul rand, rezultatul duelului, sunt dependente, intr-o covarsitoare masura, de jocul de interactiune conflictuala dintre doua imagini (construite discursiv), in care primeaza imaginarul impartasit de politicieni si publicul caruia acestia se adreseaza; in acest context, conteaza mai putin optiunile tematice si strategiile de argumentare folosite de actorii politici aflati in competitie. Investirea mitologica devine astfel o necesitate electorala, iar activarea structurilor narative, a imaginarului social, a miturilor fundamentale ("Eroul Salvator", "Varsta de Aur", "Unitatea si Complotul"), dar si inventarea "din mers" a altora noi ("Mitul Tehnocratului", "Sindromul Elena Ceausescu", "Mitul luptei anticomuniste" etc.), devin parti din ce in ce mai importante ale comunicarii electorale. Pentru a convinge, sau, cel putin pentru a seduce electoratul, actorul politic trebuie sa adopte retorica imaginarului, sa apara in imprejurari exceptionale, care sa-l legitimeze ca Erou si care sa-l transforme pe adversarul sau intr-o intruchipare a Raului.

Adriana Stefanel

Cumpara Imaginarul colectiv al electoratului – Adriana Stefanel ieftin

Caracteristici tehnice Imaginarul colectiv al electoratului – Adriana Stefanel 978-973-611-908-8
Categorie Biografii Memorii Jurnale
Editura ARTPRINT
Autor: Bogdan Costea
Data aparitie 2014
Numar de pagini 200
Format 200X130
Subcategorie Biografii
Subcategorie Literatura Universala
Categorie Beletristica
Editura GRAMAR
Autor: Moliere
Data aparitie 2014
Numar de pagini 238
Format 200X145
Editura RAO
Autor Gabriel Garcia Marquez
Data aparitie 2014
Numar de pagini 158
Format 178×108
Subcategorie Literatura Universala
Categorie Beletristica
Autor Gabriel Garcia Marquez
Colectie Rao Clasic
Data aparitie 2014
Numar de pagini 288
Format 190 x 120 x 25 mm
Subcategorie Literatura contemporana
Categorie Beletristica
Editura RAO
Autor Gabriel Garcia Marquez
Colectie Rao Clasic
Data aparitie 2014
Numar de pagini 158
Format 180×110
Subcategorie Literatura contemporana
Categorie Beletristica
Editura RAO
Autor Gabriel Garcia Marquez
Numar de pagini 156
Format 178×108
Subcategorie Literatura Universala
Categorie Beletristica
Editura RAO
Autor Adriana Stefanel
Data aparitie 2014
Numar de pagini 258
Format 235X165
Subcategorie Sociologie
Categorie Stiinte Umaniste
Editura INSTITUTUL EUROPEAN

Nota: Fotografia produsului Imaginarul colectiv al electoratului – Adriana Stefanel are caracter informativ si poate contine accesorii ce nu sunt incluse in pachetul standard al produsului. Specificatiile tehnice sunt informative, pot fi schimbate fara instiintare prealabila si nu constituie obligativitate contractuala.

One thought on “Imaginarul colectiv al electoratului – Adriana Stefanel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *