Carti · Litere Critica Literara

Alexandru Odobescu Din Istoria Literaturii Romane De La Origini Pana In Prezent – G. Calinescu

4 / 5 ( 5 votes ) Cu o educatie aleasa si o deschidere exceptionala catre noi orizonturi literare, Alexandru Odobescu ramane unul dintre cei mai importanti portretisti ai literaturii romane, oferind prin nuvela istorica "Doamna Chiajna" o lucrare de capatai pentru ilustrarea uneia dintre cele mai proeminente figuri istorice ale Tarii Romanesti.

Carti · Litere Critica Literara

Constantin Toiu. Studiu Monografic – Corina Stoean

4 / 5 ( 5 votes ) ”Corina Stoean si-a asumat misiunea dificila, dar onoranta, de a aduna, cerceta, descoperi si consemna minutios toate evenimentele literare si toate amanuntele biografice care alcatuiesc ceea ce se intelege, de regula, prin destinul unui scriitor. si a facut-o intr-o maniera impresionanta, molipsindu-se parca de felul de a fi… Continue reading Constantin Toiu. Studiu Monografic – Corina Stoean

Carti · Litere Critica Literara

Constiinta Tragica Eminesciana – Bianca Osnaga

5 / 5 ( 4 votes ) „Demitizare, negare vs. re-lectura, reinterpretare sunt, probabil, „tentatiile” pe care le-a resimtit critica de azi, si nu doar critica, in cazul lui Eminescu, poetul acceptat, vreme de mai mult de o suta de ani, drept poetul cel mai valoros al romanilor. Pe de o parte, „responsabilitatea” fiecarui roman… Continue reading Constiinta Tragica Eminesciana – Bianca Osnaga

Carti · Litere Critica Literara

Scriitorul si umbra sa – Vol. 1 – Antonio Patras

5 / 5 ( 2 votes ) Din Cuprins: ◊ Prin altii spre sine. Voiajurile lui E. Lovinescu ◊ In cautarea formei perfecte. Un posibil model: melodrama ◊ Scenete si fantezii. Mici scrieri morale ◊ Romanul care ma citeste pe mine. Descoperirea unei metode Miza lucrarii de fata este sa evidentieze atat geneza ideilor critice,… Continue reading Scriitorul si umbra sa – Vol. 1 – Antonio Patras