Carti · Litere Critica Literara

Literatura in totalitarism 1959-1960 vol. VI La rascruce de generatii – Ana Selejan

4 / 5 ( 3 votes ) Literatura in totalitarism. 1959-1960. La rascruce de generatii incheie procesul de documentare si studiere sine ira et studio a fenomenului literar romanesc din perioada 1949-1960. Cartile Anei Selejan despre realismul socialist, cele sase volume ale Literaturii in totalitarism aparute incepind din anul 1994 si cele despre preistoria lui… Continue reading Literatura in totalitarism 1959-1960 vol. VI La rascruce de generatii – Ana Selejan

Carti · Litere Critica Literara

Vinovati Fara Vina – Nicolae Breban

5 / 5 ( 2 votes ) Titlu disponibil, dar fara autograful autorului! Volumul de eseuri Vinovati fara vina, de Nicolae Breban, aduce o revelatie importanta in ce-l priveste pe autorul romanului Bunavestire. In cronici si chiar in istoriile literare, romanele lui Nicolae Breban sunt trecute cu seninatate pe teritoriul prozei de analiza. Or, nimic… Continue reading Vinovati Fara Vina – Nicolae Breban

Carti · Litere Critica Literara

Generatia Orfelina – Adrian Dinu Rachieru

5 / 5 ( 2 votes ) si acest volum intra in seria celor pregatitoare, anuntand O istorie politica a literaturii romane postbelice. Nu e vorba de un „razboi cu estetismul”, reanimand fantoma lui Gherea, ci de reevaluari pe temei estetic, la mai multe maini, folosind achizitiile criticii literare; si, fireste, de recontextualizari (interogand epoca),… Continue reading Generatia Orfelina – Adrian Dinu Rachieru

Carti · Litere Critica Literara

Pactul Conversatiei. Naratiuni Critice – Constantin Trandafir

5 / 5 ( 6 votes ) Cartea e ca o piesa de teatru alcatuita din personaje, parantezele autorului, dialoguri, secvente, scene, acte, cu legatura necesara, intre acestea. In treacat fie spus, critica poate sa intretina longevitatea operei, daca are destula vigoare si daca opera e de calitate. Sunt vorbe optimiste la vremea Internetului care,… Continue reading Pactul Conversatiei. Naratiuni Critice – Constantin Trandafir

Carti · Litere Critica Literara

Postmodernismul Romanesc – George Badarau

4 / 5 ( 4 votes )   Din cuprins: – Conceptul de postmodernism; – Teoreticienii postmodernismului; – Estetica postmodernismului; – Pseudo-textualismul; – Textualismul realist si himeric; – Literatura optzecista Cartea reprezinta o sinteza despre un curent literar important, in context national si european. Autorul a cercetat diferite surse, de la simplele insemnari de arhiva… Continue reading Postmodernismul Romanesc – George Badarau

Carti · Litere Critica Literara

Monica Lovinescu O Voce A Exilului Romanesc – Mihaela-Nicoleta Burlacu

4 / 5 ( 4 votes ) Din Cuprins: ◊ Varfurile emigratiei reactionare ◊ Grupurile din exil. Afinitati si controverse ◊ Efectele exilului ◊ Pledoarii pe calea undelor ◊ Discursul memorialistic ◊ Discursul fictional Opera, viata si activitatea literara prolifica a Monicai Lovinescu fac subiectul acestei carti, cu scopul si reusita memorabila a unui prim… Continue reading Monica Lovinescu O Voce A Exilului Romanesc – Mihaela-Nicoleta Burlacu