Carti · Litere Critica Literara

Emanciparea Privirii. Despre Binefacerile Infidelitatii – Eugen Negrici

5 / 5 ( 3 votes ) Studiul profesorului Eugen Negrici Emanciparea privirii. Despre binefacerile infidelitatii propune o poietica a receptarii innoitoare, oferind exemple pentru un indrumar de educare a privirii, de orientare in hatisurile textului, dar si in lumea artelor plastice, avansind citeva metode de stimulare a perceptiei, de cultivare si reformare a imaginatiei.… Continue reading Emanciparea Privirii. Despre Binefacerile Infidelitatii – Eugen Negrici

Carti · Litere Critica Literara

Proza Lui Aleksandr Soljenitin – Cecilia Maticiuc

4 / 5 ( 5 votes ) Din Cuprins: ◊ Sub semnul literaritatii: "documentul artistic" ◊ Soljenitin si "cercul atestarii" ◊ Teroarea bolii si teroarea sistemului ◊ Primul cerc. Intertextualitate si constructie romanesca ◊ Istorie, rememorare si literatura in Arhipelagul GULAG ◊ Chipul lui Soljenitin in oglinda fictiunii. Personajele autobiografice ◊ Un personaj istoric in… Continue reading Proza Lui Aleksandr Soljenitin – Cecilia Maticiuc

Carti · Litere Critica Literara

Zilele si noptile saptamanii – Cornel Ungureanu

5 / 5 ( 5 votes ) Biografii vor explica, probabil, candva ca ambitia nemasurata a scriitorului este olteneasca, iar puterea de munca – ardeleneasca (tatal sau fiind originar din Danceu-Mehedinti, iar mama – din Pausa-Bihor). si ca anumite imprejurari i-au accentuat, in timp, trasaturile de caracter innascute. Lipsit de spontaneitate si de umor, tanarul… Continue reading Zilele si noptile saptamanii – Cornel Ungureanu

Carti · Litere Critica Literara

Trilogia Romantismului – Virgil Nemoianu

4 / 5 ( 5 votes )     Studiile lui Virgil Nemoianu dedicate Romantismului reprezinta corpusul central al studiilor majore pe care le-a publicat in Romania si in America.     Cel dintai volum, Micro-armonia, urmareste istoria constituirii modelului societal si literar al idilei la inceputul Romantismului. Cel de-al doilea, imblanzirea Romantismului, propune o… Continue reading Trilogia Romantismului – Virgil Nemoianu

Carti · Litere Critica Literara

Romanele Lui Augustin Buzura O Lectura Metacritica – Sorina Sorescu

5 / 5 ( 6 votes ) in romanul Absentii, ca si in biografia autorului, gasim povesti ale renuntarii la cariera de medic. in structurile motivationale ale scrisului insa, despartirea lui Augustin Buzura de medicina nu s-a produs, de fapt, niciodata. Romancierul Buzura isi deriva programul moral de lupta cu „moartea psihica” din imaginarul profesiei… Continue reading Romanele Lui Augustin Buzura O Lectura Metacritica – Sorina Sorescu

Carti · Litere Critica Literara

Rene Daumal De La Poezia Alba La Metafizica Experimentala – MariuS-Cristian Ene

5 / 5 ( 6 votes ) Marius-Cristian Ene realizeaza, prin cartea sa, o premiera in cultura romana: patrunderea in spatiul romanesc a operei lui Rene Daumal (1908-1944), autor care desi decedat la numai 36 de ani, a lasat o opera majora pe plan poetic si filosofic. Marius Cristian Ene analizeaza semnificatia traiectoriei lui Rene… Continue reading Rene Daumal De La Poezia Alba La Metafizica Experimentala – MariuS-Cristian Ene